úterý 13. července 2010

Prada fall 2010 campaign


Doslova před pár dny zveřejnila Prada podobu své kampaně pro nadcházející podzim/zima sezónu. O jednotlivých modelech z dámské kolekce pojednává už můj předchozí článek (http://skinnyglam.blogspot.com/2010/07/prada-fallwinter-2010-2011-women.html).

Na ženy cílí rádoby-sexy fotografie, kterým dominuje krásná Angela Lindvall, najdete na nich ale i například Mirandu Kerr. Stručně - ABSOLUTNĚ se mi nelíbí. Příliš plné záběry, příliš mnoho fyzického kontaktu mezi osobami na nich, zakloněná hlava s pootevřenými ústy... nic z toho mi high fashion neevokuje. První fotka níže patří k podzimu 2009, druhá už spadá pod aktuální kolekci. Zdá se, že Prada se rozhodla udělat pár kroků vzad.



Zdá se mi, že je tam všechno špatně. Pominu-li to, že celkový dojem mi asociuje spíš nějakou swingers party, rozčiluje mě i strojenost, ohrabávání vlastních šatů (jak se to vůbec mohlo v tak prestižní kampani objevit?), zvláštní kompozice (to stojí všichni na různě vysokých panelech?) a také ořez fotografie ("nacpeme co nejvíc hlav do malého prostoru, místem se nebude plýtvat"). I z "kabelkových" fotek dýchá bezradnost.

Z dámské sekce mě zaujala jediná fotografie (viz níže), na níž se "osudovým" poutem propojil jeden z modelů s krásnou xxl taškou. Jejich "vztah na dálku," kdy kabelka visí na ruce anonymní ženě, je vtipný a soustřeďuje pozornost (konečně) na kolekci samotnou. Hodně zajímavé je i kontrastní propletení rukou páru vlevo. Skvělá fotka.

Pokud jde o kampaň zaměřenou na muže, tak ta zůstala letos black&white a nese se s daleko větší grácií než podivné snímky výše. Tedy když pomineme ty fotky, které jsou jen černobílou variací na předchozí.

I člověk, který se o Pradu nezajímá, z ní jasně vyčte luxus italských nocí - tedy alespoň pokud někdy viděl nějaký Felliniho film. Trocha apelu na retro a člověk cítí vůni nočního Říma. Thumbs up!

0 komentářů: