úterý 20. července 2010

Celebs Perfume Campaigns I./2010

Většině „celebs parfémů“ se ve světě luxusních vůní nedostává příliš velkého respektu. Řada lidí je považuje za produkty s extrémně prvoplánovým komerčním záměrem – jen ať se teď prodají, nový Chanel 5 z nich být nemusí. Komponovány jsou proto s úmyslem hlavně nikoho neurazit (což se mimochodem ne vždy povede - viz vůně od Kylie Minogue). Určitou výjimku představují parfémy pod záštitou Sarah Jessicy Parker, ale tomu se budu věnovat jindy.

Podobně to obvykle dopadá, i pokud jde o vizuální podobu reklam na parfémy se slavným jménem na flakonu. Málokdy se objeví zajímavý nápad, málokdy má kampaň příběh nebo pečlivě vybudovanou atmosféru. Alfu a omegu většinou představuje slavný obličej – coby nejlepší lákadlo na zákazníky bez jasného názoru, kterým by se při výběru vůní řídili.
Tenhle článek píši jako krátké shrnutí toho, co se v oblasti kampaní pro celebs parfémy v posledních několika měsících odehrálo.

Outspoken by Fergie. Docela mě překvapilo, že Fergie šla do avonovského parfému, čekala bych vlastní značku. Flakon se zdá být na první pohled pěkný, ale předpokládám, že vzhledem k cenové kategorii bude minimálně vrchní část uplácaná z umělé hmoty. Za nejlepší prvek video reklamy považuji jednoznačně tik ve rtu :-). Ale začíná docela zajímavě. Kdyby se držela alespoň o pár vteřin déle konceptu „éterická ženská těla v barvě parfému,“ nemuselo by to dopadnout tak zapomenutelně. Asociace parfému s jednoduchým plechovým megafonem je fajn, naopak použití parfému coby zbraně je hrozné klišé. Mimochodem – myslela jsem si, že Fergie vypadá mladší.




Další kampaň odstartovaná koncem minulého roku bohužel dopadla bolestně předvídatelně. Ano, Beyoncé je sexy. Ale postavit na „hot hot hot“ kompletní propagaci jejího parfému (mimochodem – jmenuje se Heat) mi připadá neuvěřitelně prvoplánové. Červené jak z vola.




A tak nakonec musím uznat, že z posledních kampaní k celebs vůním dopadla nejlépe ta, která má nejvýrazněji vytipovanou cílovou skupinu (náctileté slečny se sklony k EMO). Forbidden Rose by Avril Lavigne má sice nepříjemně kýčovitý flakon, ale alespoň se její propagace nese v určité atmosféře a má jakýs takýs příběh. Nekomplikuje si zbytečně situaci snahou oslovit dospělé a sofistikovanější zákaznice, protože mladiství představují zcela dostačující kupní sílu. Tipuji, že se tahle temná princezna skvěle prodává.




0 komentářů: